Loading...
Loading...

Slankekursus

Home / Slankekursus

Den gyldne middelvej

SLANK MED AYURVEDA OG YOGA, 12 uger online

“En helt ny verden har åbnet sig for mig – helt fantastisk! Jeg kan mærke stor forskel på min krop mht. hvad jeg spiser og føler mig absolut bedre tilpas, når jeg spiser efter dine skønne opskrifter og henvisninger – så jeg er blevet meget kropsbevidst. Jeg bliver også hurtigere sulten, hvis jeg spiser “almindeligt”. Madopskrifterne er super lækre, smager rigtig godt og man bliver hurtigt mæt. ” (kursist)

Kære Jean! Vil bare sige dig tusind, tusind tak for de utrolige gode og fantastiske ting du giver os – hvor er jeg glad for at jeg tilmeldte mig dette kursus og hvor har jeg lært meget allerede. Jeg er dig meget taknemmelig.
(kursist)

Nye hold januar, april og september

Næste hold mandag d. 3. september 2018

Måske har du haft svært ved at tabe dig, men ikke nok med det – du er også blevet godt grundigt forvirret.
Kan du kun tabe dig, hvis du indtager enorme mængder kød og andre animalske produkter? Eller skal du måske spise mere raw-food? Eller er en faste, to dage om ugen, det nødvendig aflad for at kunne undgå daglig kalorieregnskab? Eller er det bedst med HFLC (højt fedtindhold lav kulhydratindhold) eller HCLF (høj kulhydratindhold og lavt fedtindhold)?
Er det virkelig kulhydraterne, der er de slemme eller er det for meget fedt, der er problemet? Må du aldrig nogensinde igen kigge efter en kartoffel? For at tabe dig, bliver du så nødt til at joine den lokale crossfit motionscenter for på militærvis i timevis at smide rundt med bildæk og sandsække og svinge dig i tove? Eller skal du drikke pulverdrikke morgen, middag og aften, der trækker dit ansigt sammen i en grimasse?

Ayurveda mener ikke at one-size fits all

Ifølge Indiens helsesystem, ayurveda, er der årstider, hvor det er godt at spise kulhydrater og andre årstider, hvor det er godt at spise mere fedt eller protein. Der er tidspunkter på dagen, hvor det er godt at spise et stort måltid og andre tidspunkter et mindre. Der er nogle, der har brug for ekstrem fysisk aktivitet og andre der har mere brug for ro og regelmæssighed. Ayurveda og yoga tager højde for forskelligheder i kropstyper og tilpasser kost, daglige rutiner og fysisk aktivitet herefter.

divider-prik-og-buler-mellem

Ayurveda og yoga kan tilsammen give dig - den gyldne middelvej til en sundere og slankere udgave af dig

Salget for forårsholdet lukker søndag d. 15/4 kl. 23.00

“Motto’et”: Den gyldne middelvej er “lånt” fra Buddhismen. Buddha indså at hverken et liv med opfyldelse af overdrevent begær eller et liv i total forsagelse var godt – og han fulgte derefter den gyldne middelvej.

Selvfølgelig er det ikke godt dagligt at svælge i pizza, slikposer og romkugler uden at dyrke nogen form for fysisk aktivitet. Men er det virkelig et must at have ekstreme kure, der udelukker alt der smager skønt og kun efterlader dig med afsavn – mens du tygger på et tørt salatblad, drømmer du om alle de lækkerier du vil kaste dig over, så snart du er færdig med din kur.

Desuden er det måske ikke alle, der ønsker at bruge omfattende mængder tid på motion – når de nu ikke har tænkt sig at deltage i en Ironwoman eller Ironman.

Når en sten kastes i vandet, hvordan reagerer vandet? Der dannes bølgeringe med en størrelse, der er passende i forhold til massen af stenen samt den kraft stenen er smidt med. Hverken mere eller mindre. Og efterfølgende vender vandet tilbage og bliver roligt.

Du ønsker en livsstil, hvor du giver mad og motion præcis den opmærksomhed de fortjener. Hverken mere eller mindre. Mad skal ikke være en konstant bekymring i dit liv – der er i forvejen masser andre ting på den hylde.

12 uger hvor der arbejdes med følgende:

  • kende din kropstype
  • mindske stress
  • forbedre fordøjelseskraften
  • forbedre udskillelse af affaldsstoffer
  • luge ud i forurenende elementer i din mad og omgivelser
  • spise alle 6 smagskvaliteter for større mæthedsfornemmelse
  • opmærksomhed ved måltiderne
  • bruge døgnrytmer og årstidsrytmer til din fordel
  • strategier for at holde en god kurs
  • omsorg og næring af sind/krop/ånd
  • tilskud med urter
  • øge vitalitet, livsmod og humør
  • øge livsfremmende kvalitet i din mad og dagligdag
  • fysiske øvelser, der kan udføres af hvem som helst, når som helst
  • meditation
  • åndedrætsøvelser
  • yoga
  • blive bevidst om dit energibehov og antal kalorier du indtager
  • øge antal af næringsstoffer, antioxidanter, fibre i kosten
  • sænke inflammation i kroppen
  • stabilisere blodsukkeret

Salget for forårsholdet lukker søndag d. 15/4 kl. 23.00

Holdbar

Der er mange programmer og retninger, der helt sikkert giver lynhurtige vægttab og muskuløse kroppe. Men du ønsker et program eller rettere – en livsstil, som du er i stand til at følge og tilpasse til din dagligdag og som du kan holde, i dag og hver eneste dag fremover.

Omsorg

Ayurveda og yoga tilbyder mange redskaber til at støtte vægttab, men som samtidig drager omsorg for krop og sind. Formålet med dette forløb er ikke en “kur” som sådan, men en anderledes måde at anskue vægttab på, hvor det vigtigste er at øge din sundhed – fysisk, såvel som mentalt og spirituelt.

Kalorier

At holde en balanceret vægt er ikke kun et spørgsmål om kalorieregnskab. Hvis det var så simpelt, ville det ikke være så svært for så mange mennesker at reducere deres vægt. Selvfølgelig er der en sammenhæng mellem antal kalorier spist og antal kalorier brugt, men andre faktorer er også vigtige.

Balance

Hvis du er mere harmonisk og i balance, har du de bedste betingelser for at foretage de rigtige og sunde valg til dagligt – ikke kun i 12 uger, men også fremover og resten af dit liv. Og søvn, stress, fordøjelse, humør, energi, hormoner, ernæringstilstand m.m. er ofte vigtigere i forhold til vægt.

Jeg hedder Jean. Jeg er uddannet ernærings- og husholdningsøkonom fra Suhrs Seminarium. Gennem yoga og meditation stiftede jeg bekendtskab med ayurveda i 1993. Fra 1994-95 har jeg deltaget i 3 lange højskoleophold om ayurveda. Jeg er uddannet i ayurveda af Dr. Vasant Lad på The Ayurvedic Institute i USA og Indien 1998-2001 med 1672 timers undervisning og 643 timers praktisk arbejde som behandler på Dr. Vasant Lads klinik. Jeg underviste også i panchakarma behandlinger (kurbehandlinger) på The Ayurvedic Institute. Jeg gennemgik yderligere panchakarma kursus hos Dr. Pradnya Akkalkotkar i 2002 i Indien. Jeg har læst indologi (indisk) på Københavns Universitet 2003-2005.  2003-2010 og 2013-2016 har jeg haft egen klinik i København med ayurvediske behandlinger, konsultation og kurforløb.

Jeg har haft en del klienter, der kommer til konsultation med det formål, at de ønsker at tabe sig i vægt. Nogle klienter kan være meget gode til at omsætte den information, de får ved en konsultation til praksis og kan opnå gode resultater ved det. Men egentlig er en enkelt konsultation ikke egnet til formålet.

Jeg har sammensat forløbet: ”Den Gyldne Middelvej – slank med ayurveda og yoga” – et online forløb på 12 uger. Ayurveda og yoga har tilsammen så mange effektive værktøjer og strategier til vægttab, som handler om meget mere, end hvad du skal spise. Der er mange, der er interesserede i at lære mere om de teknikker, så derfor har jeg gjort denne viden mere tilgængelig via et online kursus, så man kan deltage uanset hvor man bor.

Du får adgang til et online rum, hvor du ugentligt modtager materiale indenfor ugens emne. Du kan altid stille spørgsmål enten online, sammen med de øvrige deltagere, eller via e-mail for personlige emner.

Hvis du ønsker, kan du sende mig dine informationer: alder, højde, vægt, aktivitetsniveau m.m. samt evt. udfyldt spørgeskema og billede. Herved kan du få oplyst dit individuelle gennemsnitlige kaloriebehov, din ayurvediske kropstype samt hvad du individuelt skal være opmærksom på i forhold til din baggrund.

Du bestemmer selv, om du kører forløbet lidt for dig selv eller om du måske ønsker at deltage mere sammen med de andre, der er startet på samme hold, og at I på den måde kan bruge hinanden for støtte og opmuntring.

Der er masser af råd du kan bruge uden at skulle købe tilskud og andre mærkelige ting. Dog vil der være anbefalinger til tilskud, udstyr, særlige madvarer, men de er ikke et must. Det vil være godt, hvis du har enten en blender, stavblender og/eller mindre foodprocessor eller minihakker.

Under forløbet er der mulighed for at udføre en hjemme-panchakarma – en ayurvedisk detox kur. Du vil modtage vejledning i hvordan. Du kan vælge at tage alle trin i kuren eller blot følge de trin, du har mulighed for i din dagligdag. Du kan altid udføre kuren på et senere tidspunkt, med de informationer du modtager.

Ordet yoga er, i dette online kursus, forstået som lette yoga øvelser, yogiske teknikker og yogiske principper.

Der skal dog også være plads til at kunne indtage en skøn kage, drikke et glas vin eller spise en kartoffelmad på et dejligt stykke brød, eller hvad nu der er ens præference, uden at føle sig syndig eller forkert, når man gør det. Så længe man gør de gode ting lidt mere end de mindre gode, så er man på vej til en god balance.

Du kan både deltage, hvis du er veganer, vegetar eller kødspiser. Det vil være masser af virkelige anvendelige råd til alle – både omkring mad og masser af områder, der handler om andet end mad, men som har indflydelse på, hvad vi putter i munden. Dog vil der blive slået et slag for en plantebaseret kost. Hvis du er kødspiser, er der ingen grund til at dét afholder dig. Jeg er sikker på, du allerede har styr på de retter og opskrifter – men måske har du netop brug for inspiration til at få mere grønt ind i din dagligdag, på en måde som er lækker og appetitvækkende – og det hár du, hvis du ønsker at tabe dig og holde vægten.

Et traditionelt kostvejledingsforløb består ofte af en indledende kostvejledning fra 1 time til 75 minutter og derefter opfølgnings samtaler af omkring 20-30 min. Disse opfølgnings samtaler vil typisk bestå af en del evaluering af forløbet, måling og vejning og gennemgang af viden du allerede har modtaget. 12 uger vil typisk koste 3.500-6.000 kr. Det er en model, der ofte benyttes og det er helt sikkert godt for mange, at skulle afsted til vejning og fremvise deres “resultater”.

Med Den Gyldne Middelvej – slank med ayurveda og yoga
har du 12 uger med masser af nye redskaber hver uge
til i alt 1.985,- kr. for hele forløbet.

Du har mulighed for at afdrage med 3 RATER Á 695 KR. (2.085,- KR.)

Salget for forårsholdet lukker søndag d. 15/4 kl. 23.00

“Jeg vil sige dig tusind tak for din uvurderlige støtte og hjælp i dette projekt, som er meget mere end vægttab og livsstilsændring. Jeg kan varmt anbefale dit program – det er den bedste “slankekur” og livsstilsændring på længere sigt!” (kursist)